Top 10 trendów fitness w 2018 roku

21.03.2018

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#zdrowie   #fit   #fitness   #trend   

W zdrowym stylu życia, tak samo jak w modzie, każdy sezon oznacza zmiany. Fitness również ma swoje listy przebojów i – jak się okazuje – zmiany przynoszą coraz nowsze trendy z całego świata. Sprawdziliśmy dla was, jakie aktywności będą wiodły prym w tym sezonie i w jaki sport modnie będzie zainwestować siebie.

 

1. Boks

Dynamiczny, energetyczny, mocno wysiłkowy i niekoniecznie oznaczający walkę kontaktową z przeciwnikiem. Boks można uprawiać również z wykorzystaniem przyrządów treningowych. Dlaczego tak się spodobał? Obok oczywistych zalet, wynikających z ruchu, aktywności i spalania kalorii, boks wspaniale rozładowuje stresy i nagromadzone napięcia. Nie ma opcji, żeby po treningu czuć jeszcze złość na poranne wydarzenia w pracy.

2. Sztuki walki

Paleta wyboru jest ogromna – każdy znajdzie coś dla siebie. Sztuki walki stały się modne z dwóch powodów. Po pierwsze są sportem – aktywność, spalanie tłuszczyku, zdrowe podskoki. Po wtóre – sztuki walki uczą umiejętności, z którymi każdy z nas czuje się w życiu pewniej i bezpieczniej. A to, jak się okazuje, stanowi bardzo skuteczną zachętę do tego, żeby zacząć swoją przygodę. Na treningi chodzą już nawet kilkuletnie dzieci.

3. Aeroboxing

Jeśli sam boks to za mało, a same zajęcia fitness stały się już nudne, to mamy coś nowego – aeroboxing – to połączenie boksu z elementami fitness. Zajęcia wyrabiają bardzo solidną kondycję, doskonale rzeźbią mięśnie i bardzo skutecznie spalają tkankę tłuszczową. Są bardzo dynamiczne i wymagają sporego wydatku energetycznego – no ale, o to przecież chodzi.

4. CrossFit

Kolejny wybór zdecydowanie dla wytrzymałych. CrossFit to ćwiczenia, które w mieszanych sekwencjach łączą trening siłowy z kondycyjnym. Wykonywane są w trybie ciągłym, bez przerw na odpoczynek. Z treningu crossFit płynie mnóstwo korzyści – poprawiają krążenie, wydolność oddechową, zwiększają siłę i kondycję, wytrzymałość, rozciągają, a także fantastycznie wpływają na równowagę i sprawność psychomotoryczną.

5. Fit dance

Czy może być coś przyjemniejszego, niż harmonijne zgranie treningu z ulubionymi przyjemnościami, a wszystko to w rytmie ukochanych szlagierów? Fit dance to zgrabne połączenie tańca – w jego energetycznej i dynamicznej odsłonie – z treningiem fitness. Trening wytrzymałościowy w takiej formie ma świetne rezultaty w kwestii rzeźby ciała, wzmocnienia mięśni, kondycji i poprawa wydolności.

6. Trening hybrydowy

Trening hybrydowy to połączenie ćwiczeń siłowych oraz znanego cardio. W tym zestawieniu budujemy mięśnie, spalając jednocześnie nadmiar tkanki tłuszczowej. Niekwestionowaną zaletą hybrydy jest szybkość efektów – wyraźne widać już po kilku treningach. Lubiana jest również za to, że wymaga nieco mniej czasu na jednorazowy trening.

7. Aplikacje treningowe

Tu można pisać bez końca. Co chwilę bowiem, pojawiają się nowinki, które prześcigając się funkcjonalnościami, walczą o nowego odbiorcę. I nie mamy tu na myśli nowoczesnych sprzętów z sal fitness i siłowni, a akcesoria, które zaczynają nam towarzyszyć w codziennym życiu. Sport watche, bransoletki pomiarowe, pulsometry, krokomierze i wiele więcej. I choć same w sobie nie stanowią formy treningu, to zdecydowanie są i będą modne i będą królować na fit-salonach w 2018 roku.

8. Fitball

Całkiem przyjemny trening z wykorzystaniem dużych piłek rehabilitacyjnych. Plusem fitballu jest jego wypływ na całe ciało – program jest skonstruowany tak, żeby modelować całą sylwetkę. Pracuje – bez wyjątku – każdy mięsień. Poprawia sprawność i kondycję, rozciąga i poprawia koordynację ruchową.

9. Body balance

Body balance kierowany jest do wszystkich grup wiekowych i pozwala ćwiczyć również osobom z wybranymi problemami zdrowotnymi. W dużym skrócie, to połączenie pilatesu, jogi oraz elementów tai chi. W body balance pracują wszystkie grupy mięśni. To wspaniała forma odprężenia i relaksu, która oczywiście doskonale wpływa na sylwetkę, formę i kondycję. Równocześnie pozwala zwiększyć koncentrację i odzyskać wewnętrzny spokój.

10. Joga

Na końcu – choć kochana od wielu lat niezmiennie mocno – joga. Przeznaczona dla każdego – w przypadku chorób, ograniczeń lub dysfunkcji, wciąż można ją ćwiczyć, dobierając zestaw ćwiczeń stosownie do swoich problemów. Wpływa na całe ciało, rozciąga, poprawia sprawność, relaksuje i przywraca prawidłowy oddech. Uczy wyciszenia i spokoju.

https://sportroom.pl

To może Cię także zainteresować:
Rower elektryczny - czy taki zakup się opłaca?
Upał a leki – wysoka temperatura może niebezpiecznie zmienić ich właściwości
Duże pieniądze na zaćmy, endoprotezy i badania – NFZ skraca czas oczekiwania

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: sportroom.pl

Komentarze