Sekret buraka

08.02.2018

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#zdrowie   #fit   #burak   

Z pewnością mało kto wie, że dawno temu sok z buraka używany był przez panny do barwienia policzków. Dzięki temu wyglądały one zdrowiej i bardziej atrakcyjnie. Dzisiaj wiemy, że czerwone buraczki są nie tylko bardzo smaczne, ale także zdrowe. Są prawdziwym skarbem, powinniśmy spożywać je jak najczęściej. Najlepiej w postaci pysznego soku lub na surowo dodając do sałatek.

 

Kwas foliowy

Buraczki zawierają dużą ilość kwasu foliowego. Jest on potrzebny nie tylko kobietom w ciąży – zapobiega wadom układu nerwowego u dzieci. Kwas foliowy poprawia samopoczucie każdego z na, wpływa bardzo korzystnie na kondycję paznokci i włosów. Wzmacnia także odporność organizmu.

Witaminy i składniki mineralne

W buraczkach jest mnóstwo witamin z grupy B. Zawierają one między innymi witaminę B12. Witamina ta odgrywa bardzo ważną rolę w zapobieganiu takim chorobom jak: angina, artretyzm, grypa. Do tego są one cennym źródłem składników mineralnych. Zawierają: wapń, potas, magnez, sód, cynk, fosfor i żelazo. Obecność cynku sprawia, że buraczki działają na organizm odkwaszająco.

Antocyjany

Są to barwniki, które działają jako silne przeciwutleniacze. W buraczkach zawarte są także pierwiastki (rubid, cez, kobalt), które wraz w antocyjanami zwalczają wolne rodniki. Chronią komórki naszego organizmu przed chorobami nowotworowymi i opóźniają proces starzenia się.

Anemia

Buraki to doskonałe narzędzie do walki z anemią. Zawarte w nich betacyjany to silne przeciwutleniacze. Dzięki nim komórki mogą przyswajać więcej tlenu. Buraczki pomogą nam unormować poziom cholesterolu, zapobiegać miażdżycy. Pomagają także w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi.

Po zbyt obfitym posiłku

Buraczki ułatwiają trawienie. Usprawniają pracę wątroby, oczyszczają organizm z toksyn i odkwaszają organizm. To dlatego bardzo często podajemy je do mięs.

Buraki są prawdziwym skarbem. Bardzo korzystnie wpływają nie tylko na nasze zdrowie, ale także na urodę. Warto więc po nie sięgać jak najczęściej w postaci soku. Warto też spożywać je na surowo.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez sklep www.herbavit.com.pl specjalizujący się w medycynie naturalnej.

 

 

To może Cię także zainteresować:
Walka z próchnicą u dzieci
Zęby osób dorosłych – jak o nie dbać?
Nie taki kleszcz straszny!

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: materiał partnera

Komentarze