Możliwości w promowaniu produktu

22.12.2017

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#biznes&finanse   #firma   #promocja   #możliwości   

Przy odpowiednim oddziaływaniu na odbiorców można znacząco podnieść poziom sprzedaży oferowanego produktu. Właściwie przygotowana promocja ma dostarczyć potencjalnym klientom informacji o ofercie i usługodawcy.

 

Instrumenty promocji

W marketingu mix wyróżnia się tzw. koncepcję 4P (product, price, place, promotion). Biorąc pod uwagę samą promocję oferty korzysta się z czterech podstawowych instrumentów promowania:

  • reklama, czyli informacja, która zawiera komunikat perswazyjny, zachęca do kupna produktu, skorzystania z usługi lub poparcia wskazanej idei. Wyróżnia się dwa rodzaje reklamy: jawną i ukrytą (podprogową). Komunikat reklamowy odgrywa istotną rolę społeczną. Tworzy w odbiorcy świadomość marki, produktu, poza tym wzbudza zainteresowanie oraz pożądanie oferty. Ostatecznie doprowadza do określonej reakcji, czyli zakupu. Reklama może mieć negatywne skutki. Nieprawidłowo przygotowany przekaz może wprowadzić użytkownika w błąd. Do zarzutów pod adresem reklamy można dodać manipulację klientem, promowanie i rozpowszechnianie postaw oraz zachowań uznanych za negatywne, a także nadmierne wzbudzanie zachowań konsumpcyjnych.
  • sprzedaż bezpośrednia (osobista)
  • promowanie, aktywizacja sprzedaży
  • PR (public relations), czyli kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa, marki, produktu. Jednym z celów PR-u jest budowanie pozytywnego wizerunku usługi, firmy w świadomości odbiorców, przez przekazywanie informacji o obiekcie.

Promocja, a media społecznościowe

Obecnie kanałem, który umożliwia promocje na szeroką skalę jest Internet i media społecznościowe. Reklamy umieszczane na Facebooku mają większy zasięg niż te emitowane w telewizji. Dodatkowo komunikaty są spersonalizowane i kierowane do odpowiednio zdefiniowanego targetu. Poza tym, potencjalny użytkownik ma kontakt z reklamami przez cały czas, bo pojawiają się one przy każdym użyciu portalu. Promocja w mediach społecznościowych opiera się na budowaniu relacji z odbiorcami, bazuje na aktywizowaniu potencjalnych klientów. Ogromne znaczenie w marketingu internetowym i w tego rodzaju promocji ma personalizacja oferty, gdzie odbiorca staje się nie tylko konsumentem, ale tzw. prosumentem, który nabywa dobra konsumpcyjne, ale również je kreuje i ma wpływ na ich tworzenie.

Inne artykuły promocyjne

Alternatywą dla promocji w Internecie jest promowanie produktu, marki, przedsiębiorstwa za pomocą artykułów reklamowych. Świetnym przykładem dystrybutora i importera wspomnianych akcesoriów przeznaczonych dla agencji reklamowych jest firma inspirion.pl. Przedsiębiorstwo jest filią międzynarodowego koncernu i od 2005 roku świadczy usługi w Polsce. W ofercie posiada m.in. parasole, torby, plecaki, czapki, ubrania i breloki. Dla łatwiejszego i szybszego kontaktu z klientami, firma uruchomiła specjalną platformę internetową, dzięki której można przeglądać i zamawiać asortyment.

Promocja jest niezbędnym elementem, który wpływa na poziom sprzedaży. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze wszystkich możliwych instrumentów promocji zarówno internetowych, jak i stacjonarnych. Rozbudowane promowanie daje większą szansę zaistnienia na rynku i osiągnięcie oczekiwanych zysków.

To może Cię także zainteresować:
Stal nierdzewna-obróbka skrawaniem
Zakładanie własnej firmy – wynajem sali konferencyjnej
Fotele fryzjerskie – czym kierować się przy wyborze?

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: materiał partnera

Komentarze