Jak szybko przyrządzić zdrowy i szybki obiad?

26.02.2018

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#zdrowie   #fit   #obiad   

Świadomość konieczności zdrowego odżywiania jest w polskim społeczeństwie coraz większa. Zaczynamy zwracać uwagę na składy produktów i miejsce ich uprawy. Temat ten jest częściej poruszany w mediach. Mówią o nim lekarze oraz dietetycy. Dieta ma ogromne znaczenie dla zdrowia. Dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Warto więc dbać o nią każdego dnia, na przykład przygotowując zdrowe obiady. Jak je skomponować? Z jakich produktów je stworzyć?

 

Sałatka z jajkiem

Zdrowy obiad to taki, który dostarcza organizmowi odpowiednią ilość tłuszczu, węglowodanów oraz białka. Wszystkie te elementy można zawrzeć w sałatce, którą przyrządza się niezwykle szybko. Z czego warto ją zrobić? Podstawą sałatki obiadowej może być Twoja ulubiona kasza. Wybieraj wśród gryczanej, jaglanej bądź owsianej. Każda z nich jest zdrowa i pożywna. Żeby uzupełnić białko, dodaj do posiłku dwa ugotowane na twardo jajka. Nie zapomnij o warzywach. W tym połączeniu świetnie sprawdzą się szparagi. Możesz użyć też zdrowego szpinaku. Pamiętaj, żeby polać sałatkę łyżką ulubionego oleju.

 

Danie jednogarnkowe

Kiedy na co dzień dużo pracujesz, to z pewnością brak Ci czasu na gotowanie. Możesz przygotować jednogarnkowy fit obiad. Takie danie sprawdzi się nawet na trzy dni. Jak je zrobić? Użyj soczewicy, sosu pomidorowego i cukinii. Pamiętaj o łyżce oleju. Smak możesz wzbogacić za pomocą cebuli, czosnku oraz wyrazistych przypraw. Warto zdecydować się na świeże oregano bądź bazylię.

 

Połącz to, co masz w lodówce

Brak Ci czasu na zakupy? Spróbuj wyczarować pyszne danie z tego, co zostało w lodówce. Zrób danie na zasadzie buddha bowls. Pamiętaj tylko o białku, węglowodanach i tłuszczach. Co może znaleźć się w misce z pysznościami? Świetnie sprawdzi się awokado. Jedną z części dania może stanowić także komosa ryżowa. Jeśli nie masz jej w swojej spiżarni, dodaj kaszę na przykład gryczaną bądź brązowy ryż. Białko znajdziesz w uprażonej ciecierzycy lub w czerwonej fasoli. W takim daniu można dowolnie eksperymentować ze smakami oraz sposobami przyrządzania poszczególnych elementów posiłku.

 

O czym pamiętać w trakcie zakupów, chcąc się zdrowo odżywiać?

Zdarza się, że nieplanowane zakupy niweczą całe plany zdrowego odżywiania się. Warto więc planować listę potrzebnych produktów wcześniej i trzymać się jej. Dzięki temu obiady przez cały tydzień będą zdrowe. Żeby mieć co do tego pewność, warto wybierać produkty bio. Są one wolne od szkodliwych substancji konserwujących. Ich smak jest bardziej wyczuwalny. Poza tym, są po prostu zdrowsze. Ceny produktów bio nie są już wygórowane. Nie warto więc decydować się na mocno nawożone owoce czy warzywa.

Obiad to oprócz śniadania najważniejszy posiłek dnia. Daje energię tuż po pracy bądź w jej trakcie. Jeśli będzie odpowiednio zbilansowany, to pozwoli zachować szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie. Warto przygotować sobie część składników dzień wcześniej. Dzięki temu tuż po powrocie do domu nie zdecydujemy się na przekąskę, która poprzedzi obiad, a tym samym zaburzy regularność posiłków.

 

Artykuł został przygotowany przy współpracy z zakreconysloik.com.pl

 

 

To może Cię także zainteresować:
Jak pozbyć się trądziku - 3 proste kroki
Dlaczego warto zainwestować w stepper?
Walka z próchnicą u dzieci

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: materiał partnera

Komentarze