Jak schudnąć w podeszłym wieku?

21.02.2018

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

#zdrowie   #fit   #waga   #dieta   #senior   

Nadwaga wiąże się z większym ryzykiem zachorowania na wiele chorób. O utrzymanie prawidłowej masy ciała należy troszczyć się w każdym wieku, chociaż wraz z upływem lat staje się to coraz trudniejsze.

 

Dieta odchudzająca dla seniora

Znalezienie różnych diet odchudzających nie stanowi problemu - istnieje ogromny wybór rozwiązań, które cieszą się dużym zainteresowaniem i mają przynosić niesamowite efekty. Niestety nie wszystkie popularne diety są korzystne dla zdrowia, a osoby starsze powinny zwracać szczególną uwagę na prawidłowe zbilansowanie swojego jadłospisu. Niestety wiele modnych sposóbów na odchudzanie wymaga stosowania dosyć drastycznych metod, na przykład znacznego zmniejszenia ilości kalorii. Często stosowanym rozwiązaniem są także monodiety, między innymi kapuściana lub owsiana.

Takie podejście do odchudzania z pewnością nie może być polecane osobom starszym. Seniorzy potrzebują diety, która dostarczy wszystkich niezbędnych składników pokarmowych, ponieważ skutki niedoborów witamin i minerałów mogą być bardzo poważne u osób w podeszłym wieku. Przykładem są niedobry wapnia, które prowadzą do rozwoju osteoporozy u kobiet po menopauzie. Trzeba także brać pod uwagę, że wraz z wiekiem pogarsza się przyswajanie składników odżywczych z układu pokarmowego. W związku z tym seniorzy potrzebują diety, która będzie naprawdę bogata we wszystkie niezbędne mikro i makroelementy. Bardzo duże znaczenie ma dostarczanie odpowiednich ilości białka, które jest niezbędne dla prawidłowej regeneracji organizmu.

 

Jak schudnąć w podeszłym wieku?

Odchudzanie się w podeszłym wieku może być również wyzwaniem ze względu na fakt, że osoby starsze mają wolniejszą przemianę materii, co nie ułatwia spalania dodatkowych kalorii. Na pewno seniorzy nie powinni nastawiać się na osiąganie szybkich rezultatów, co oczywiście nie oznacza, że należy zrezygnować z odchudzania. W tym celu najlepiej jednak zastosować dietę, która nie będzie oparta na dużym deficycie kalorycznym oraz zostanie skomponowana z uwzględnieniem specyficznych potrzeb seniora. Należy pamiętać o włączeniu do diety produktów bogatych w błonnik oraz unikaniu ciężkich, smażonych potraw. Jadłospis powinien opierać się przede wszystkim na lekkostrawnych daniach, które nie będą powodowały dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

 

Aktywność fizyczna

Seniorzy nie mogą również zapominać o systematycznej aktywności, która zawsze powinna uzupełniać dietę odchudzającą. Oczywiście ćwiczenia muszą być dopasowane do możliwości osoby w podeszłym wieku. Najlepiej ćwiczyć codziennie przez co najmniej pół godziny. Najlepsze treningi to jazda na rowerze, spacery i pływanie. Warto wybierać aktywność, która nie będzie nadmiernie obciążała stawów.

Dzięki systematycznemu stosowaniu zdrowej, dobrze skomponowanej diety i regularnym ćwiczeniom można zrzucić kilogramy w każdym wieku Na pierwszym miejscu trzeba jednak zawsze stawiać zdrowie. Dotyczy to również osób w podeszłym wieku, które powinny zwracać szczególną uwagę na potrzeby swojego organizmu.

 

Artykuł powstał przy współpracy z zycieseniora.com


To może Cię także zainteresować:
Jak pozbyć się trądziku - 3 proste kroki
Dlaczego warto zainwestować w stepper?
Walka z próchnicą u dzieci

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: materiał partnera

Komentarze