Jak długo powinna trwać współpraca z agencją SEO? Poznaj realia współczesnej promocji w sieci

10.04.2020

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Zdobycie wysokiej pozycji w wynikach organicznych Google to dziś najlepszy sposób na wypromowanie jakiejkolwiek działalności, pozwalający dotrzeć do szerokiego grona idealnie wyselekcjonowanych odbiorców – tych, którzy już wykazują zainteresowanie danym zagadnieniem. Zadajemy sobie więc nierzadko pytania – jak długo będziemy musieli ponosić związane z tym koszty, zanim znakomite narządzie promocyjne w postaci wypozycjonowanej strony posiądziemy? Czy będzie ono trwałe?

 

Dziś zdobywanie wysokich miejsc trwa. Zacznij więc jak najszybciej! 

Kiedyś pozycjonowanie było po prostu wielkim wyścigiem, który zasadniczo nie był podporządkowany żadnym zasadom – kto miał więcej linków, ten wygrywał. Zmieniło się to jednak diametralnie wraz z algorytmami wyszukiwarki, które bronią dziś jakości zwracanych internautom wyników, której to Google zawdzięcza przecież swój wielki sukces. Trzeba więc stawić czoła zarówno branżowym rywalom walczącym o dobre miejsca na te same frazy, jak i robotom, które nieustannie oceniają każdą witryną w oparciu o bardzo wiele kryteriów, a także studzą zapędy zbyt niecierpliwych pozycjonerów np. za pomocą karnego filtra. A zatem, po pierwsze: nie ryzykuj amatorskich działań! 

Po drugie, i tu przechodzimy do sedna, konieczna jest cierpliwość. Jak informuje Agencja INPOZYCJONOWANIE, z doświadczenia jej specjalistów wynika, że zdobywanie miejsca w pierwszej dziesiątce na bardzo trudne – czyli ogólne i popularne – frazy, może zająć nawet rok. Nie znaczy to, że na istotny wzrost zysków zawsze trzeba czekać aż tak długo. Niejednokrotnie znacznie szybciej udaj się podebrać klientów rywalom za pomocą dłuższych, bardziej precyzyjnych, a to za sprawą tego, że korzystają z nich często ci już zdecydowani na zakup. Przy łatwych słowach pierwsze strona jest w naszym zasięgu nawet w ciągu trzech, czterech miesięcy. 


Co dalej? Dbaj o to, by agencja nadal czuwała nad Twoimi pozycjami

Trzecie rzecz, którą powinniśmy mieć na uwadze to to, że choć pozycjonowanie daje efekty długofalowe, to jednak nigdy nie są one wieczne. Strona, nad którą przestał pracować zespół SEM, nie spadnie od razu na odległe pozycje, straty są jednak nieuniknione, zwłaszcza, jeśli udało nam się już zdobyć miejsce bliskie czołówki. Tam toczy się bowiem, co oczywiste, najbardziej zacięty bój, dlatego też im mniej lokat dzieli nas od szczytu, tym wolniej będziemy je zdobywać. Poza konkurentami zagrożeniem są w dodatku zmiany algorytmów wyszukiwarki. Nie marnuj więc efektów włożonej w to pracy! 

A tej jest co niemiara – także z budową bazy linków, bo choć nie muszą być liczne, to koniecznie jak najmocniejsze. Wiele wysiłku pochłonąć może także przebudowa strony – treściom, choć są nadal bardzo ważne, musi towarzyszyć doskonała strona techniczna. Oznacza to zapewnienie witrynie szybkości ładowania, przystosowanie jej do urządzeń mobilnych i zadbanie o wiele innych szczegółów – roboty Google znajdą nawet zbędę znaczniki i błędy w kodzie! 

Za każdym razem jest to zatem duże przedsięwzięcie, toteż warto zawczasu dobrze przemyśleć jaką stronę chcemy pozycjonować – adres URL nie powinien być już zmieniany. Poniesione koszty, przy prawidłowym wykonaniu wszystkich zadań, owocują jednak znaczącym zyskiem. Sięgnij po niego!


 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: materiał partnera

Komentarze