Dostosuj stronę według zasady „mobile first” i ciesz się rezultatami SEO

21.02.2019

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Mobile First Index to algorytm Google, który stał się faktem już jakiś czas temu. Jednak do dziś bardzo łatwo odnaleźć w wynikach wyszukiwania witryny, które nie posiadają wersji na urządzenia przenośne bądź też ta znacząco różni się od desktopowego odpowiednika. Tymczasem z roku na rok coraz większy procent internautów stanowią użytkownicy smartfonów, tabletów i innego rodzaju sprzętu. Jak zatem na progu trzeciej dekady XXI wieku nie stracić klientów i pozyskać nowych? O tym przez pryzmat optymalizacji SEO postaramy się opowiedzieć poniżej.

 

Wersja przenośna, przeniesie Cię w nowy wymiar sprzedaży 

Jeżeli wciąż nie zająłeś się problemem braku wersji mobilnej Twojej strony WWW, z całą pewnością nie znajdujesz się w czołówce wyników wyszukiwania. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, będzie oczywiście odwiedzenie sprawdzonej agencji interaktywnej, która nie tylko wyposaży dany serwis w odsłonę skierowaną do posiadaczy przenośnych urządzeń, ale również wykona niezbędne testy w rodzaju audytów SEO lub UX. To bardzo istotne kwestie, zwłaszcza kiedy pragniemy połączyć nowe wcielenie serwisu ze sprawdzeniem jego skuteczności. Od zlokalizowania błędów w budowie i technicznych aspektach projektu zależeć będzie w prostej linii to, jak wysoko zawędrujemy w rankingu stron z naszej branży. 


Mobile first to jednak nie tyle przymus, co świadomy krok w kierunku znacznie rozleglejszej publiczności, spośród której wyłaniać się będą nasi kolejni klienci. Co więcej, tylko przez ten etap możemy się obecnie dostać na szczyt listy wyników SERP. Seowcy odpowiedzialni za dostosowanie strony do wymogów algorytmów Google uważają dziś responsywność i prymat urządzeń mobilnych za panujące standardy, stąd też nie sposób zlecić pozycjonowania serwisu bez zajęcia się problemem dopasowania do całej gamy rozmaitych urządzeń (na podstawie: https://afterweb.pl/). 


Marketing prostszy z mobilną wersją WWW 

Kiedy już będziemy dysponowali odsłoną witryny skierowaną na użytkowników wszechobecnych smartfonów, otworzą się przed nami drzwi do jeszcze skuteczniejszej promocji – kampanii linków sponsorowanych. Oczywiście mówimy w tym przypadku o wykupieniu bezpośrednio w wyszukiwarce baneru reklamowego naśladującego organiczne wyniki wyszukiwania. Dzięki narzędziu Google Ads skonfigurujemy akcję marketingową, która wyląduje na szczycie SERP, ściągając w nasze wirtualne bramy znacznie większe liczby potencjalnych nabywców. Dodatkowo, jeśli powierzymy stery Ads doświadczonym specjalistom PPC, będziemy mogli liczyć na niemal nieograniczony zasięg reklamy, zbudowanie rozpoznawalności marki i grupy docelowej przy stosunkowo niewielkich kosztach.


 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl

Komentarze