Content marketing a pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach

08.07.2020

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

SEO i content marketing to dwa najważniejsze narzędzia współczesnego marketera. Odpowiednio dobrane, opracowane i umieszczone treści mają olbrzymi wpływ na pozycjonowanie stron WWW w Google. Mogą pomóc we wprowadzeniu marketingu marki na wyższy poziom i zapewnić doskonałe wyniki kampanii sprzedażowych. Stworzenie strategii optymalizacji witryny musi więc obejmować przygotowanie wartościowych tekstów. Opowiadamy, czym jest SEO i content marketing oraz wyjaśniamy, dlaczego muszą się uzupełniać.

 

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie w internecie, często nazywane SEO, to technika, która polega na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek i generowania organicznego, bezpłatnego ruchu w witrynie. Prawidłowo prowadzony proces optymalizacji pozwala uzyskać wyższą od dziesiątek innych serwisów o podobnej tematyce pozycję w rankingu Google. Dzięki optymalizacji witryny i treści pod kątem wyszukiwarek firma może znacznie poprawić swoją widoczność w sieci. Większość konsumentów rozpoczyna proces zakupu od wyszukania odpowiednich tematów w Google. Dobrze dobrane słowa kluczowe pomagają kupującym znaleźć daną markę we właściwym momencie. Należy jednak pamiętać, że sama treść nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na pozycję w rankingu. Istnieje również wiele innych elementów, które mogą mieć wpływ na pozycjonowanie stron www w Google.

Co to jest content marketing?

Content marketing to promowanie marek, produktów lub usług poprzez tworzenie i rozpowszechnianie znaczących, wiarygodnych oraz wartościowych treści. Jest to konsekwentne podejście do stworzenia dużej bazy lojalnych klientów, które wpływa na wzrost konwersji i zysków. Publikowane teksty, grafika czy wideo mają na celu zachęcenie odbiorców do podjęcia określonych działań, np. dokonania zakupu czy zapisania się na newsletter.

Wpływ treści na pozycjonowanie w internecie

Czy pojęcia: SEO i content marketing są ze sobą powiązane? Czy można je traktować jako jedno narzędzie, czy też są to zupełnie dwa odrębne obszary marketingu? To dziedziny, które przenikają się wzajemnie. Ciekawe treści bez odpowiedniej optymalizacji nie zdobędą widoczności w wyszukiwarce, a pozycjonowanie stron bez wartościowych tekstów nie przyniesie dobrych rezultatów.

Warto również pamiętać o tym, aby powiązać SEO Copywriting z merytorycznością treści. Gdy artykuły lub opisy kategorii będą zaspokajały potrzeby informacyjne użytkowników, odpowiadały na ich pytania oraz wątpliwości, mamy szansę na pozyskanie konwersji. Sama widoczność wynikająca z wypozycjonowania strony na interesujące nas frazy nie przyniesie korzyści, jeśli klienci nie dokonają zamówienia lub nie wyślą zapytania ofertowego.

Inwestycja w SEO i content marketing to dobry wybór

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach i content marketing to elementy, które dają najlepsze efekty, gdy działają w parze. Jeśli jednak nie wiemy, co zrobić, by stworzyć wysokiej jakości treści, które będą miały wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Oni nie tylko efektywnie wykorzystają marketing treści, ale i poprawią stronę pod względem technicznego SEO.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: Materiał partnera

Komentarze