Bardziej liczy się rozmiar, czy dobra lokalizacja? Stawiając bilbordy reklamowe trzeba brać pod uwagę wiele rzeczy

03.09.2019

 

Masz zdjęcia lub film do tego artykułu?   Wyślij je do nas!

Mało która firma ma komfort praktycznie nieograniczonego budżetu na marketing i działania promocyjne. Zdecydowana większość przedsiębiorstw musi dokładnie planować każdy ruch, szukać optymalnej drogi dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów. Podczas projektowania bilbordów i innych nośników reklamowych trzeba podjąć szereg kluczowych decyzji: od rozmiarów tablicy, przez jej zawartość, aż po umieszczenie ich w odpowiednim miejscu. Które z tych czynników mają decydujące znaczenie? Wyjaśniają eksperci z firmy Ambient Marketing.

 

Przekaz marketingowy musi być dobrze widoczny i przyciągać uwagę już z daleka. 

Wielkość ma znaczenie W przestrzeni publicznej człowiek otrzymuje całą masę różnych bodźców – to sprawia, że tylko niektóre komunikaty mają szansę skutecznie przedrzeć się do świadomości odbiorcy. Ogromna część reklam w miastach czy przy często uczęszczanych drogach jest najzwyczajniej w świecie ignorowana. Skuteczny przekaz musi się w jakiś sposób wyróżniać, a duże bilbordy  z całą pewnością przykuwają wzrok. Dobór optymalnego rozmiaru uwarunkowany jest wieloma zmiennymi, które należy uwzględnić jak najwcześniej. Przedstawiciele Ambient Marketing, od lat zajmującej się wszelkiego rodzaju konstrukcjami reklamowymi, w pierwszej kolejności wymieniają charakterystykę graficzną materiałów promocyjnych oraz lokalne uchwały na temat ochrony krajobrazowej. W niektórych miejscach maksymalne wymiary tablic są z góry określone i nijak nie da się tego obejść. 


Bilbordy umieszczone pośrodku niczego będą w zasadzie całkowicie bezużyteczne. 

Mało kto je zobaczy W ten sposób pośrednio przechodzimy do drugiej zasadniczej kwestii: lokalizacji. Wcześniejsze dobre poznanie przestrzeni, w której ma stanąć duża tablica reklamowa, pozwoli dobrać wariant najbardziej efektywny. Mowa zarówno o regulacjach prawnych, jak też liczbie potencjalnych odbiorców. Nie wolno przy tym lekceważyć już istniejących bilbordów, szyldów czy ekranów wielkoformatowych. Czasami lepszy odbiór zapewni niepozorny punkt gdzieś na obrzeżach niż ścisłe centrum metropolii, gdzie przebicie się ze swoim komunikatem często graniczy z niemożliwością. Łatwo też przesadzić w drugą stronę, kiedy chce się zredukować koszty do minimum. Wtedy jednak trzeba się liczyć z mocno ograniczonym zasięgiem. Umiejętne wypośrodkowanie tego wszystkiego nie będzie łatwe, ale warto podjąć ten wysiłek. Tym bardziej że można liczyć na pomoc kompetentnych specjalistów z Ambient Marketing, znających branżę od podszewki.


 

Poglądy przedstawione w niniejszym materiale są wyłącznie poglądami Autora. Materiał został opublikowany przez Autora - zachowana pisownia oryginalna tekstu. Szczegółowe informacje znajdziesz w Regulaminie. Jeśli uważasz, że niniejsza publikacja jest jego naruszeniem lub narusza ona obowiązujące przepisy prosimy o zgłoszenie tego faktu TUTAJ.

red. DDWLKP.pl | źródło: materiał partnera

Komentarze